Poziv k izogibanju prodaje pod nabavno ceno
- brankoravnik
- May 26
- 2 min read

Deležnikom v verigi preskrbe s hrano
Medijem
Datum: 27.5.2025
Poziv k izogibanju prodaje svežih prehranskih proizvodov pod nabavno ceno
Ljubljana, 27. maj 2025 - Varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano poziva deležnike v verigi preskrbe s hrano, da pri prodaji svežih prehranskih proizvodov končnim potrošnikom, ne uporabljajo prakse prodaje pod nabavno ceno. Ob tem deležnike poziva, da mu sporočijo morebitne zaznane primere prodaje pod nabavno ceno, omenjenih skupin živil.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prodaja pod nabavno ceno je praksa, po kateri se izdelek prodaja po ceni, ki je nižja od prodajne cene dobavitelja. Omenjena praksa v prvi vrsti razvrednoti ceno hrane, saj s tem kupec dobi napačen signal o njeni resnični vrednosti. Posredno lahko sproži pritisk na dobavitelje, da znižajo cene pod stroške proizvodnje, lahko se zgodijo celo cenovne vojne, ki dolgoročno zelo negativno vplivajo na trg, na primer na zmanjšanje proizvodnje in pomanjkanje živil.
Posledice prodaje živil pod nabavno ceno so tudi spodbujanje nezdrave konkurence, kot na primer prodaje živil nižje kakovosti. S tem se ogroža dolgoročna stabilnost proizvodnje in uničuje lokalna pridelava, prireja in predelava.
Posebej občutljivi so sektorji, v katerih poteka prodaja svežih živil. Tu so bolj izrazita tržna nihanja, saj je od prodaje sezonskih pridelkov v danem trenutku odvisno večje število pridelovalcev ali predelovalcev. To ima lahko izjemno negativen vpliv na ohranjanje obsega pridelave in prireje.
Varuh daje tudi pobudo trgovcem v prodaji na drobno, da zmanjšajo frekvenco izdajanja reklamnih katalogov z akcijsko ponudbo v papirni obliki iz tedenskega na 14 dnevno obdobje. Ta izhaja iz dejstva, da se tedensko na naslove končnih potrošnikov pošilja 600.000 izvodov s strani posameznih trgovskih sistemov, kar po mnenju varuha ne prinaša dodatnih koristi za potrošnike.
Z zmanjšanjem obsega izdaje in pošiljanja letakov, bi namreč lahko prispevali k bolj trajnostnim pristopom in zmanjševanju negativnih vplivov na okolje. Nižji stroški, povezani s tem, bi lahko zmanjšali pritisk na cene dobaviteljev. Ocenjuje, da zaradi tega potrošniki ne bi bili prikrajšani, prav tako se ne bi poslabšalo okolje konkurenčnosti med trgovci.
Branko Ravnik
Varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano